Java: Güncel ve Esnek Programlama Dili

Resim
Java, 1990'larda Sun Microsystems tarafından geliştirilen bir programlama dilidir ve bugün büyük bir kullanıcı tabanına sahiptir. Java, mobil uygulamalardan web uygulamalarına, masaüstü uygulamalardan bulut tabanlı sistemlere kadar çok geniş bir alanda kullanılır. Java platformu bağımsızdır ve bir kere yazılan kod, farklı işletim sistemlerinde (Windows, Linux, macOS gibi) çalışabilir. Bu, Java'nın diğer programlama dillere göre daha esnek ve kullanımı kolay olmasını sağlar. Java ayrıca günceldir ve sürekli olarak geliştirilir. Java SE (Standard Edition) ve Java EE (Enterprise Edition) gibi birçok farklı sürümü bulunur ve Java 8, 9, 10, 11, 12 gibi sürümleri yaygın olarak kullanılır. Java ayrıca güçlü bir nesne yönelimli programlama dilidir ve nesne tabanlı programlamaya dayanır. Java, kodların düzenli ve okunabilir olmasını sağlar ve bu da kodların daha verimli bir şekilde yazılmasına ve bakımına yardımcı olur. Sonuç olarak, Java güncel, esnek ve güçlü bir programlama

'android.graphics' Nasıl Kullanılır? - JAVA

Merhabalar, bu yazımda android.graphics kütüphanesinin nasıl kullanılacağını göstereceğim.


Nasıl Kullanılır?

Öncelikle 'View' ile extend'lenmiş class açıyoruz:
public class TestView extends View
ve şuan bu class'a bir constructor eklememiz gerekiyor:
public TestView(Context context){
	super(context);
}

Daha sonra 'onDraw()' methodunu 'View' classından miras alıyoruz:
@Override
protected void onDraw(Canvas canvas) {
	super.onDraw(canvas);
}
'onDraw()' methodunda bulunan 'canvas' parametresi bize grafik çizme olanağı tanıyor.

Şimdi 'onDraw()' methodunun içinde, 'canvas' parametresini kullanarak daire çizeceğiz:
canvas.drawOval(getX(), getY(), getX() + getWidth(), getY() + getHeight(), new Paint());

Şimdi 'MainActivity'ye girip oluşturduğumuz 'TestView' class'ını ekrana çizdirelim:
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
    ...
    setContentView(new TestView(this));
    ...
}

Uygulamayı çalıştırdığımızda karşımıza böyle bir görüntü çıkacaktır:


İsterseniz oval'i renklendirebilirsiniz bunun için 'onDraw()' methodunu değiştiriyoruz:
Paint paint = new Paint();
paint.setColor(Color.BLUE);
canvas.drawOval(getX(), getY(), getX() + getWidth(), getY() + getHeight(), paint);

Şimdi uygulamayı çalıştırdığımızda ise karşımıza böyle bir görüntü çıkıyor:



Okuduğunuz için teşekkürler😀, eğer içeriklerimden haberdar olmak istiyorsanız tamamen ücretsiz bir şekilde e-posta aboneliğine katılabilirsiniz(Cümleyi doğru kurduğumdan emin değilim😅). Ayrıca diğer konulara göz atmayı unutmayın. Ayrıca gerçekten gözünüzü atarsanız geri almayı unutmayın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EzzGameEngine - Kendi Geliştiriyor Olduğum Android Oyun Motoru - Java

Random Access File Nedir, Nasıl Kullanılır? - JAVA